Temat: O tym, jak rozłożyć zdanie na części
Link:
....................................................................................................
Temat: Kto tu rządzi? Wyraz nadrzędny.
Link:
....................................................................................................
Temat: Jak mówimy? Jak piszemy? Trudne głoski nosowe.
Link:
....................................................................................................
Temat: Nie opuścimy Cię Polsko - oto rota naszej przysięgi.
Link:
....................................................................................................
Temat: Nostalgia za domem w wierszu Juliusza Słowackiego "W pamiętniku Zofii Bobrówny"
Stwórz bank skojarzeń do rzeczownika "dom".
Link:
....................................................................................................
Temat: Sketchnoting - sposób na notatkę
Cel:
sketchnoting jako alternatywna forma notowania,
rozwijanie kompetencji wizualnego myślenia i kreatywnego zapisywania informacji, zachęcenie do indywidualnego sposobu organizowania wiedzy
LINK:
.............................................................................................................................................................
Lektura
Kornel Makuszyński "Szatan z siódmej klasy"
.......................................................................................................................................................
Kornel Makuszyński "Szatan z siódmej klasy"
Temat: Szatan z siódmej klasy – powieść detektywistyczna
Cele:
Określam świat przedstawiony.
Rozpoznaję powieść detektywistyczną.
Zadanie:
.......................................................................................................................................................
Temat: Czy zdolności zwalniają od wysiłku i pracy nad
sobą? Przypowieść o talentach.
Cel:
Zrozumiem, że wysiłek i praca nad sobą prowadzą do
rozwoju talentów.
Zadanie:
Przekazanie swojego zdania podczas zajęć na
wideoczacie.
LINK: PRZYPOWIEŚĆ O TALENTACH
.......................................................................................................................................................
Temat: Rozmawiamy na temat
sensu przypowieści o miłosiernym Samarytaninie.
Cele:
·
Dowiem się, co to jest przypowieść.
·
Wysłucham tekstu biblijnego.
·
Poznam tło historyczne utworu oraz znaczenie słów Samarytanin i lewita .
·
Wskażę wymowę dzieła.
Zadania:
1.Podczas lekcji
na wideoczacie zapoznam się z prezentacją dotyczącą omawianej przypowieści.
2. Odszukam fragment zawierający wskazówkę dla
wszystkich odbiorców tekstu, zarówno ludzi współczesnych Jezusowi, jak i
żyjących dzisiaj.
3. W zeszycie zapiszę, w jakich współczesnych sytuacjach
warto by ją zastosować - podam dwa
przykłady.
LINK: MIŁOSIERNY SAMARYTANIN
.......................................................................................................................................................
"Ania z Zielonego Wzgórza" - tematy prac pisemnych (wybierz jeden).
Termin do 15 czerwca. Pamiętaj, aby korzystać z NACOBEZU oraz z prezentacji z LINKU "Materiał do charakterystyki Ani Shirley".
Zadanie wyślij według sposobu nr 1 z instrukcji na Pomysłojadku: „Udostępnianie zadań w podsystemie biurowym”
Zadanie wyślij według sposobu nr 1 z instrukcji na Pomysłojadku: „Udostępnianie zadań w podsystemie biurowym”
1. W
formie kartki z pamiętnika opowiedz wybraną przygodę Ani Shirley. W tekst wpleć
informacje na temat cech charakteru bohaterki (narracja pierwszoosobowa).
Wykorzystaj
NACOBEZU, które jest podane w formie graficznej.
2. Scharakteryzuj Anię Shirley (narracja trzecioosobowa).
Wykorzystaj NACOBEZU, które jest podane w formie graficznej.
KARTKA Z PAMIĘTNIKA
NACOBEZU :
CHARAKTERYSTYKA
NACOBEZU:
Temat: Ania Shirley – gromadzimy słownictwo do pracy
pisemnej.
Cele:
Gromadzę, selekcjonuję, analizuję materiał do pracy
redakcyjnej.
Zadanie podczas lekcji na wideoczacie:
Zapoznajemy się z materiałem dotyczącym osobowości Ani
Shirley.
Link: Materiał do charakterystyki Ani Shirley
........................................................................................................................................................
TEMAT: Ortograficzne zmagania. Pisownia wyrazów z "ch" i "h" - dyktando.
........................................................................................................................................................
TEMAT: Jak Ania Shirley
popadała w kłopoty…
CELE:
przedstawiasz wybraną przygodę bohaterki, -
nadajesz tytuł
opowiedzianej historii,
poprawnie zapisujesz tytuły
Zadanie podczas lekcji:
W zeszycie zapisujemy 5 „wpadek”
Ani i nadajemy im ciekawe, niebanalne tytuły.
........................................................................................................................................................
Temat: Gromadzimy materiał do charakterystyki Ani Shirley.
Cel:
Potrafisz analizować, uzasadniać, podpierać przykładami. Przedstawiasz
swoje zdanie.
Zadanie:
Uzasadniamy cechy charakteru Ani i
podpieramy je konkretnymi przykładami.
Temat: Ania Shirley i jej bogata wyobraźnia.
Cel:
Wskazuję sytuacje, w których wyobraźnia Ani odgrywała w jej życiu dominującą rolę.
Selekcjonuję informacje, dokonuję wyboru.
Zadania:
Wykonaj zadania, które wskażą wiele informacji o osobowości Ani
Shirley.
2. Wysłuchaj rozdziału pt. „Manowce wyobraźni” i zapisz w zeszycie cztery nietypowe określenia, które zastosowała Ania, aby opisać otaczający ją świat. Zadanie wykonaj w formie wykresu.
Rozdział: "Manowce wyobraźni"
↑
← Manowce wyobraźni Ani →
↓
Temat: Ortograficzne zmagania – przypomnienie zasad pisowni „ch” i
„h”.
Cel: Znam zasady pisowni wyrazów z „ch” i „h”. Stosuję je w
praktyce.
Zadanie:
Obejrzyj prezentację i przypomnij sobie zasady pisowni wyrazów z „ch”
i „h”. ZAPAMIĘTAJ JE I PRZYGOTUJ SIĘ DO DYKTANDA. Wykonaj ćwiczenia w udostępnionych aplikacjach.
DYKTANDO: 3 czerwca
Ortografia: Zasady pisowni "ch" i "h"
Ćwiczenia: CH
CH i H
CH i H
.........................................................................................................................................................
Temat: Słowa mają moc – niespodzianka dla Mamy.
Cel:
Wykorzystuję WordArt, aby przygotować chmurę wyrazową.
.........................................................................................................................................................
TEMAT: Czym fascynuje nas świat przedstawiony w powieści L. M. Montgomery "Ania z
Zielonego Wzgórza"?
Cel:
Wyrażam swoje opinie o elementach świata przedstawionego w
lekturze.
Uzasadniam swoje zdanie wyrażone w dyskusji, podaję konkretne przykłady.
.........................................................................................................................................................
Temat: Świat przedstawiony w "Ani z Zielonego Wzgórza".
Cel:
Utrwalam wiadomości o świecie przedstawionym w utworze epickim- CZAMIEBOWY.
Wskazuję elementy świata przedstawionego w powieści Ania z Zielonego Wzgórza (CZAs, MIEjsce, BOhaterowie, WYdarzenia)
Zadanie:
Uzupełnij kartę pracy, która znajduje się w zakładce Teams Zadania. Pomoże Ci w tym punkt 1 i 2 z prezentacji:
Świat przedstawiony w "Ani z Zielonego Wzgórza".
.........................................................................................................................................................
Temat: Poznajemy bohaterów książki "Ania z Zielonego Wzgórza".
Cel:
Gromadzę i prezentuje informacje o lekturze, posługując się różnymi źródłami.
Zadanie:
Rozwiąż test ze znajomości treści "Ani z Zielonego Wzgórza".
Test pojawi się w zakładce Teams Zadania - Testy w dniu 20.05.2020r. i będzie aktywny od godz. 11.00 do 11.40.
.........................................................................................................................................................
Temat: Poznajemy okoliczności powstania "Ani z Zielonego Wzgórza".
Cel: Rozumiem i doceniam, że w życiu należy podążać za marzeniami.
Zadanie:
Przeczytaj tekst opowiadający o życiu Lucy Maud Montgomery i okolicznościach powstania "Ani z Zielonego Wzgórza".
Odpowiedz 3 - 4 zdaniach "Dlaczego warto podążać za marzeniami?"Odpowiedź zapisz w zeszycie.
Tekst:
Lucy Maud Montgomery i okoliczności powstania "Ani z Zielonego Wzgórza"
........................................................................................................................................................
Temat: Ortograficzne zmagania - dyktando "rz" i "ż".
.........................................................................................................................................................
Temat: Ortograficzne zmagania – przypomnienie zasad pisowni „rz”
i „ż”.
Cel:
Znam zasady pisowni „rz” i „ż”. Stosuje je w praktyce.
ZADANIA
1. Obejrzyj prezentację i przypomnij sobie zasady pisowni „rz” i „ż”. ZAPAMIĘTAJ JE i
przygotuj się do dyktanda.
Ortografia: Zasady pisowni "rz" i "ż"
2. W zeszycie: zapisz temat lekcji i wykonaj zadania ukryte
pod literami Z i Ę w prezentacji.
.........................................................................................................................................................
Temat: Opis krajobrazu.
Cel: Wykorzystam zebrane słownictwo opisujące i oceniające w
przygotowaniu opisu krajobrazu.
Zadanie:
Opisz miejsce – krajobraz w Twojej okolicy, który szczególnie Cię
zachwycił (może być to Twój ogród, las, do którego chodzisz z rodziną na
spacer, widok z okna itp.).
NACOBEZU
Wykorzystaj podaną grafikę, aby nie pominąć żadnego elementu w
pracy redakcyjnej.
Wykorzystaj różnorodne słownictwo dotyczące krajobrazu:
opisujące – ważny jest tutaj konkret i szczegół;
oceniające – co o nim myślisz, jak go oceniasz.
Opisując krajobraz, wykorzystaj wszystkie zmysły. Dzięki temu Twój
opis będzie różnorodny.
Nie zapominaj o trójdzielnej formie pracy, akapitach i poprawności
ortograficznej oraz językowej.
Grafika - kliknij w nią, a obraz się powiększy:
.........................................................................................................................................................
Temat : Znajomość zasad pisowni „u” i „ó” - dyktando
.........................................................................................................................................................
Temat: Gromadzimy słownictwo dotyczące opisu krajobrazu.
Cel:
Zgromadzisz słownictwo do opisu krajobrazu – opisujące i
oceniające.
Zadanie:
Wyjdź z domu (do ogrodu, na spacer z rodziną), odetchnij, oderwij
się od komputera.
Znajdź miejsce, które chciałbyś/chciałabyś opisać i pomyśl, jakie słownictwo
(opisujące, oceniające) mógłbyś/mogłabyś zastosować.
.........................................................................................................................................................
Temat: Czasownik dokonany i niedokonany (aspekt
czasownika).
Cel:
Rozpoznaję i tworzę dokonane i niedokonane formy
czasownika.
Zadanie na dziś:
Wykonaj ćw. 58, 59 i 61 w zeszycie ćwiczeń na str. 144
– 146.
.........................................................................................................................................................
Temat: Ortograficzne zmagania - przypomnienie zasad pisowni „u” i „ó”.
Cel:
Znam zasady pisowni „u” i „ó”. Stosuję je w praktyce.
ZADANIA
1. Obejrzyj prezentację i przypomnij sobie zasady pisowni „u” i „ó”. ZAPAMIĘTAJ JE
Ortografia: ZASADY ORTOGRAFICZNE
2. W zeszycie zapiszę temat lekcji i wykonam zadania ukryte pod
literą S w prezentacji.
.........................................................................................................................................................
Temat: Tryby i aspekty czasownika
Cele:
Określam tryby i aspekty czasownika na konkretnych przykładach.
Prezentacja do lekcji: CZASOWNIK
.........................................................................................................................................................
Temat: On nam coś tu tak jakoś... – nasz zaimek
powszedni
Cele:
Pamiętam, że zaimek może zastępować rzeczowniki, przymiotniki,
liczebniki, przysłówki.
Stosuję zaimek w tekście.
Zadanie:
Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl .
Przejdź do panelu użytkownika (ikonka teczki u
góry po prawej stronie).
Wejdź w komunikat
„udostępnione dla mnie”, a następnie w lekcję „On nam coś tu tak jakoś... – nasz zaimek powszedni”.
Pamiętaj o komunikacie "Zapisz".
............................................................................................................................................
Temat: Gatunki i rodzaje literackie.
Cele:
Przypomnę
sobie gatunki i rodzaje literackie oraz ich najważniejsze cechy.
Lekcja na wideoczacie przeprowadzona z użyciem platformy e-podreczniki.
............................................................................................................................................................
Temat: Środki stylistyczne – sprawdzian.
Cel:
Wykorzystam wiedzę o
środkach stylistycznych podczas analizy tekstu poetyckiego...............................................................................................................................................................
Cele:
Nazywam środki poetyckie i rozpoznaję je w tekście.
Zadania:
Z uwagą zapoznaj się z prezentacją i przypomnij sobie
środki stylistyczne.
LINK: ŚRODKI STYLISTYCZNE
Zadania, które są podane w prezentacji z informacją,
że należy je zrobić w zeszycie - wykonaj ustnie. Zmierz się z grami przygotowanymi w prezentacji.
Temat: Zaginiony/poszukiwany - redagujemy ogłoszenie na podstawie "Hobbita".
Cel:
Piszę ogłoszenie z zastosowaniem wszystkich zasad.
Zadania:
1. Wejdź w link i przypomnij sobie zasady pisania ogłoszenia, zwróć uwagę na podane w prezentacji przykłady. Nie wykonuj zadań z prezentacji, polecenia dla Ciebie znajdują się poniżej.
2. Wybierz jeden z podanych niżej tematów i zredaguj ogłoszenie:
I
Piszę ogłoszenie z zastosowaniem wszystkich zasad.
Zadania:
1. Wejdź w link i przypomnij sobie zasady pisania ogłoszenia, zwróć uwagę na podane w prezentacji przykłady. Nie wykonuj zadań z prezentacji, polecenia dla Ciebie znajdują się poniżej.
LINK: Prezentacja - OGŁOSZENIE
2. Wybierz jeden z podanych niżej tematów i zredaguj ogłoszenie:
I
Napisz
ogłoszenie o zaginięciu hobbita Bilba Bagginsa.
NACOBEZU:
Zastosuj wszystkie zasady pisania ogłoszenia.
Zastosuj wszystkie zasady pisania ogłoszenia.
Ponadto ogłoszenie powinno zawierać wygląd,
ubranie, wiek, powiązania rodzinne, usposobienie Bilba.
Ogłoszenie rozwieszone będzie poza granicami Hobbitonu.
Ogłoszenie rozwieszone będzie poza granicami Hobbitonu.
Wszyscy
posiadający informacje podają je do Gospody Pod Zielonym Smokiem.
Pisząc o wyglądzie hobbita, możesz wykorzystać
materiały z prezentacji znajdującej się w poprzedniej lekcji.
I I
Napisz ogłoszenie w imieniu
Thorina Dębowej Tarczy, który poszukuje
włamywacza w celu odzyskania Arcyklejnotu.
NACOBEZU:
Zastosuj wszystkie zasady pisania ogłoszenia.
NACOBEZU:
Zastosuj wszystkie zasady pisania ogłoszenia.
Ponadto w ogłoszeniu zapisz informacje na temat miejsca, w
którym ostatnio widziano klejnot i jego wyglądu oraz proponowanej nagrody.
Chętni włamywacze
zgłaszają się do Gospody Pod Zielonym Smokiem.
WAŻNE! Ogłoszenie zapisz według sposobu nr 1 lub nr 2 z
instrukcji: Udostępnianie zadań nauczycielowi
instrukcji: Udostępnianie zadań nauczycielowi
i udostępnij nauczycielowi do 21 kwietnia.
.......................................................................................................................................................
Temat: Powieść fantasy. Ku przygodzie z kompanią Thorina.
Cel:
Rozwiążę zagadki, wykorzystując wiedzę na temat
książki pt. „Hobbit”
LINK: Hobbit - przygoda niejedno ma imię
.........................................................................................................................................................
Temat: Niezwykła podróż z Bilbo Bagginsem.
Czego uczą nowe przeżycia i jak zmieniają nasze życie.
Czego uczą nowe przeżycia i jak zmieniają nasze życie.
LINK: Hobbit
Polecenie: Czego nauczyła Bilbo Bagginsa podróż z drużyną krasnoludów? Odpowiedź poprzyj konkretnymi przykładami. Zadanie wyślij do jutra (8.04.2020 r.) na Edupolis.
NACOBEZU
Podaj konkretne cechy charakteru Bilba Bagginsa.
Napisz, w jakiej sytuacji te cechy się ujawniły, podaj konkretne przygody, podczas których poznajemy charakter hobbita.
Możesz wskazać, co wpłynęło na zmianę niektórych cech charakteru Bilba.
Pisz bezbłędnie, korzystaj ze słownika ortograficznego.
Pisz ciekawie, unikaj powtórzeń, korzystaj ze słownika synonimów (może to być słownik synonimów online).
Twoja wypowiedź nie powinna być krótsza niż 6 zdań. Może być dłuższa.
...............................................................................................................................................................
Temat:"Hobbit" - projektujemy grę planszową pt. "Przygoda z kompanią Thorina".
Lekcja na wideoczacie
Zadanie: Zaprojektuję grę planszową (format gry dowolny, ale większy niż A4). Do gry dołączę zasady
przedstawione w krótki i jasny sposób, np.
1.Cel
gry: dołączyłeś do kompanii krasnoludów, dojdź do Samotnej Góry i znajdź Arcyklejnot.
Po drodze zmierz się z przeszkodami …
2.Objaśnienie
pól z zadaniami/przeszkodami …
3.Zasady
i objaśnienia pół zapisz na oddzielnej kartce i dołącz do gry.
4.Przy
opracowywaniu zasad możesz pracować w grupie lub parze (kontakt z kolegami przez
czat lub telefonicznie), ale grafikę wykonaj samodzielnie.
Oczywiście to jest tylko przykład, możesz z niego
skorzystać, ale możesz również zrealizować inny pomysł gry.
TERMIN: 16 kwietnia (jeśli
zajęcia szkolne nie będą się jeszcze odbywać, wyślij zdjęcie pracy i zasad).
Zadanie wymaga czasu i wysiłku, dlatego kolejna lekcja
na Pomysłojadku z języka polskiego pojawi się 8
kwietnia.
PORADY
ZASADY TWORZENIA GIER PLANSZOWYCH:
Przy tworzeniu gier
planszowych należy przestrzegać pewnych reguł:
Gra powinna:· być wizualnie atrakcyjna,· mieć jasno sprecyzowane reguły,· może czegoś uczyć przy okazji zabawy,· być zgodna z zasadami wychowania, czyli złe postępowanie powinno być karane, a dobre wynagradzane ( nie mogą mieć miejsca przypadki: „Pomogłeś koledze wydostać się z rowu, straciłeś dużo czasu, opuszczasz jedną kolejkę”, za taki czyn powinna być nagroda, nie kara).
Etapy pracy przy tworzeniu gier z kostką:
1.
Przypomnienie zasad tworzenia gier planszowych.
2.
Ustalenie tematyki gry, sprecyzowanie tytułu.
3.
Zaplanowanie koncepcji opowieści; jakie przygody spotkają graczy, obmyślenie
przygód nagradzanych i karanych.
4.
Rozplanowanie na planszy szkicu drogi od startu do mety.
5.
Zredagowanie poleceń wraz z informacją dydaktyczną: np. przygotowanie łatwego
działania matematycznego, pytania polonistycznego, geograficznego itp.
6.
Wyrysowanie drogi gry wraz z numerami, zaznaczenie kolorami miejsc przygód
pozytywnych i negatywnych.
7.
Namalowanie ilustracji przedstawiających informację dydaktyczną lub przygodę.
Dodatkowe pomysły znajdziesz pod linkiem: Jak stworzyć grę planszową
...........................................................................................................................................................
Temat: Czy uważnie przeczytaliśmy
lekturę pt. „Hobbit”?
Cel: Rozwiążę test ze znajomości lektury przesłany na
EDUELO.
Sprawdzę
swoją umiejętność uważnego czytania.
Zadanie:
Rozwiąż test ze znajomości lektury „Hobbit” wysłany do
Ciebie na Eduelo. Uważnie czytaj każde pytanie, zanim udzielisz odpowiedzi (to nie jest test na
szybkość!).
...............................................................................................................
Temat: Usystematyzowanie wiadomości o częściach zdania.
LINK Z ĆWICZENIAMI: CZĘŚCI ZDANIA
................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................
Temat: Spotkanie online w
Microsoft Teams.
Cel:
Potrafię wykorzystać narzędzie Microsoft Teams do
lekcji języka polskiego online.
...................................................................................................................................................
Temat: Praca online jako
nowe wyzwanie.
Cele:
Poznam możliwości platformy Edupolis.
Wykorzystam w dalszej pracy wskazane narzędzia do rozwoju swoich umiejętności.
Zadanie:
Zalogujcie się na platformę Edupolis i poznajcie jej
możliwości. Przeczytajcie nazwy znajdujących się na niej „kafli”, sprawdźcie,
co się pod nimi kryje. Wejdźcie w podsystem biurowy i zwróćcie uwagę, jakie
narzędzia tam na was czekają. One ułatwią wam bieżącą pracę.
Odwiedzajcie Edupolis każdego dnia w ramach eNauczania.
...............................................................................................................................................................
Temat: Z wizytą w muzeum
Zamoyskich w Kozłówce.
Cele:
Poznam wnętrza muzeum Zamoyskich w Kozłówce.
Potrafię wskazać miejsce, które urzekło mnie
najbardziej.
Dzisiaj odwiedzimy barokową rezydencję arystokratycznych
rodów Bielińskich i Zamoyskich. Lekcję języka polskiego powiążemy z
lekcją historii.
Zadanie:
Wejdź w
wirtualny spacer do muzeum Zamoyskich w Kozłówce. Wybierz
element, który zrobił na tobie największe wrażenie (może to być pomieszczenie,
obraz, mebel, przedmiot itp.). Zapisz w komentarzu swój wybór (np. zegar na
kominku w gabinecie Adama Zamoyskiego). Pamiętaj, aby podpisać swój komentarz.
Rada dla
zwiedzających:
W prawym dolnym rogu znajduje się menu (znajdziesz
w nim informację na temat sterowania, zwróć uwagę na ten znak: ? ).
W prawym górnym rogu znajduje się nazwa pomieszczenia,
w którym właśnie się znajdujesz.
Niebieska
strzałka kieruje cię do kolejnego pomieszczenia.
Po lewej stronie znajdziesz plan pomieszczeń.
Wizyta w muzeum - link: Muzeum Zamoyskich w Kozłówce
Życzę niezapomnianych wrażeń.
...............................................................................................................................................................
Temat: List z mojego pokoju.
Cel:
Znam wszystkie zasady pisania listu i wykorzystuję je
w praktyce.
Zadania na dziś:
Na podstawie zamieszczonej grafiki przypomnij sobie zasady
pisania listu. Dokładnie przeanalizuj każdy punkt.
Wykorzystaj grafikę do napisania własnego listu
na podany temat:
Napiszę list do dowolnej
osoby, w którym przedstawię, jak spędzam czas, gdy szkoła jest zamknięta (w rozwinięciu
zastosuję słownictwo nazywające emocje).
Zrób zdjęcie swojej pracy literackiej i
wyślij do 24 marca na adres Pomysłojadka. Jeśli masz możliwość, możesz ją
zeskanować i przesłać skan.
Rada:
Napisz list własnoręcznie na
kartce w linie z zachowaniem zasad podanych w grafice.
Pytania możesz zadawać w komentarzach.
Grafika
NACOBEZU do listu:
Kryteria
|
Liczba
punktów
|
Zgodność
pracy z tematem
|
1
|
Rozwinięcie
tematu oraz słownictwo nazywające emocje
|
0-3
|
Obecność
elementów charakterystycznych dla listu [miejscowość, data, nagłówek, podpis]
|
1
|
Odpowiedni
układ graficzny [właściwe rozmieszczenie charakterystycznych elementów,
akapity, odstępy, marginesy]
|
1
|
Trójdzielność
wypowiedzi z zachowaniem właściwych proporcji [wstęp, rozwinięcie,
zakończenie]
|
1
|
Obecność
zwrotów do adresata zapisane w odpowiedni sposób
|
1
|
Poprawność
językowa
dopuszczalne
2 błędy
|
1
|
Poprawność
ortograficzna
dopuszczalne
2 błędy
(dopuszczalna większa ilość błędów dla
dyslektyków zgodnie z wytycznymi OKE)
|
1
|
Poprawność
interpunkcyjna
dopuszczalne
3 błędy
(dopuszczalna
większa ilość błędów dla dyslektyków zgodnie z wytycznymi OKE)
|
1
|
Estetyka
zapisu
|
1
|
......................................................................................................................................
Temat: Wielka czy mała litera, zawsze dobrze wybieraj!
Cel: Znam zasady zapisu wielką literą.
Sprawdzenie zadania z ostatniej lekcji:
Kto zrobił bezbłędnie - gratuluję! U kogo pojawiły się błędy - poprawia.
Przypominam o systematycznej pracy.
Oto zadania na dziś:
Przeczytaj informacje zawarte w poniższym linku, zapamiętaj zasady ortograficzne dotyczące zapisu wielką literą i wykonaj zadania.
Zadania wykonuj w wyznaczonych do tego celu miejscach w linku.
.......................................................................................................................................................
Temat: Opis zdania pojedynczego
Cel: Nauczę się dokonywać analizy zdania pojedynczego.Obejrzyj film i wykonaj w zeszycie zadanie.
Film: Części zdania
Uzupełnij tabelę, wpisując do niej poszczególne wyrazy i części zdania.
Mały Jacek spędza czas w swoim domu .
wyraz
|
część zdania
|
mały
|
|
Spójrz na zdanie: Obowiązkowa Ola posprzątała całe
nasze mieszkanie.
Zwróć uwagę, że:
1. trzeba
odnaleźć podmiot i orzeczenie
2. następnie odnajdujemy określenia podmiotu
(które wraz z podmiotem stworzą GRUPĘ PODMIOTU) i grupę orzeczenia (które wraz
z orzeczeniem stworzą GRUPĘ ORZECZENIA).
3. aby
ustalić część zdania, należy zadać pytania i pamiętać, że przydawka określa
rzeczownik (w tym podmiot), a dopełnienie i okolicznik określają czasownik
(czyli orzeczenie).
POLECENIE (zadanie wykonaj w zeszycie)
Wykonaj podobny wykres do zdania: Staś wypożyczył
ciekawą książkę ze szkolnej biblioteki.