Adam Mickiewicz PANI TWARDOWSKA
LEGENDA
PREZENTACJA
Temat: Chłopcy z Placu Broni
Prezentacja:
Chłopcy z Placu Broni - plan wydarzeń
Temat: Jak napisać ogłoszenie?
Cele lekcji:
Potrafię samodzielnie zredagować treść ogłoszenia i zawiadomienia - w treści zawieram odpowiednie elementy ogłoszenia.
Posługuję się poprawną polszczyzną.
Dbam o estetykę zapisu i wypowiedzi.
Potrafię zaprezentować wyniki pracy przed zespołem klasowym.
.............................................................................
Temat: "Legendarny władca Polan" - czyli o tym, jaki powinien być dobry władca.
Cele lekcji:
Analizujesz tekst i wyszukujesz informacje
Nazywasz cechy charakteru bohatera
Rozróżniasz elementy realistyczne i fantastyczne
LEGENDA: "Legendarny władca Polan"
........................................................................................................
Temat: Jakie nauki płyną z legendy o złotej
kaczce?
Cele lekcji:
Znam cechy legendy
Wyjaśniam, jakie nauki płyną z poznanej legendy
Doceniam wartości, które niesie opowieść o złotej kaczce
Legenda grafika:
PREZENTACJA: "Legenda o złotej kaczce"
Zadanie:
Wybierz jedną ze złotych myśli, ukrytą na slajdzie nr 5, przepisz
pięknym pismem do zeszytu i wyjaśnij, jak ją rozumiesz. Pamiętaj, aby wypowiedź
była zapisana pełnymi zdaniami, poprawnie pod względem językowym i
ortograficznym.
Temat: Podążamy śladami Lutka z „Legendy o
złotej kaczce”
Cel lekcji
Słucham ze zrozumieniem „Legendy o złotej kaczce”
Zadanie:
Wysłucham z uwagą treści „Legendy o złotej kaczce”.
Zapamiętam CZAMIEBOWY
.........................................................................................................
Zadanie na lekcji
Na podstawie slajdu nr 3 z prezentacji oraz audiobooka przygotuj mapę myśli na temat życiorysu bohaterki utworu. Zdjęcie mapy myśli wyślij na czat do nauczyciela do środy 5 maja.
Temat:Międzynarodowy Dzień Ziemi pod hasłem "Przywróćmy naszą Ziemię"
Prezentacja: Przywróćmy naszą Ziemię
..........................................................................................................
Temat: Dom
Cele lekcji:
Potrafię argumentować, przedstawiam własne zdanie.
PREZENTACJA: DOM
Zadanie podczas lekcji w dniu 20.04.2021
W 4 -5 zdaniach w zeszycie zapisz wypowiedź zaczynającą się od słów:
Dla mnie dom, to ....
Pamiętaj o zasadach zapisu wypowiedzi pisemnej: estetyka zapisu, bez błędów ortograficznych i powtórzeń.
Zadania nie wysyłamy, będziemy je czytać podczas lekcji.
..........................................................................................................
Temat: Co spotkało bohaterów poznanego komiksu? - piszemy opowiadanie
Zadanie:
Wykonaj polecenie na karcie pracy udostępnionej w Teams Zadania.
Zadanie wykonaj podczas lekcji.
..........................................................................................................
Temat: Co spotkało bohaterów poznanego komiksu?
PODRĘCZNIK STRONA 164 - 165
Cele lekcji:
Określam czas i miejsce wydarzeń
Opowiadam o przygodach bohaterów
Dorysowuję dymki oddające odpowiednie dźwięki
Wpisuję w dymki wypowiedzi bohaterów
Rysuję scenkę komiksową, wymyślam dialog między postaciami
Zadanie
Zeszyt ćwiczeń str. 71 – 72, ćw. 46, 47. Zdjęcie ćwiczenia 47 wyślij na czat do nauczyciela.
..........................................................................................................
Temat: Chmura myśli
..........................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
Zeszyt ćwiczeń
str. 159 - 161 ćw. 1, 2, 3, 4, 7,
str.164 - 166 ćw. 1, 2, 3, 6
4b - zadanie na drugą lekcję do samodzielnej pracy: zeszyt ćwiczeń str. 168 - 170, ćw. 2, 5, 6
..............................................................................................................
Cel:
Znam zasady pisowni „rz” i „ż”. Stosuję je w praktyce.
ZADANIA
1. Obejrzyj
prezentację i przypomnij sobie zasady pisowni „rz” i „ż”. ZAPAMIĘTAJ JE i
przygotuj się do dyktanda.
Ortografia: ZASADY PISOWNI RZ I Ż
2. W
zeszycie: zapisz temat lekcji i wykonaj zadania ukryte pod literami Z
i Ę w prezentacji.
3. Przygotuj się do dyktanda, które odbędzie się 23 marca podczas lekcji na wideoczacie - naucz się zasad pisowni "rz" i "ż", ponieważ trzeba je będzie wykorzystać podczas dyktanda.
..............................................................................................................
Temat: Który słowik był
cenniejszy i dlaczego?
Cele lekcji:
Omawiam fragmenty baśni
opisujące prawdziwego i sztucznego słowika
Nazywam cechy prawdziwego
słowika na podstawie baśni
Oceniam postępowanie
cesarza
Odpowiadam pisemnie na
pytanie postawione w temacie lekcji
Uzasadniam, że utwór jest
baśnią
Wyjaśniam,
czym utwór różni się od klasycznej baśni
LINK: HANS CHRISTIAN ANDERSEN "SŁOWIK"
Zadanie
Odpowiedz pisemnie na pytanie „Który słowik był cenniejszy i dlaczego?” (odpowiedź z uzasadnieniem zapisz w 3-4 zdaniach).
..............................................................................................................
Temat: Czasownik - ćwiczenia
Cele:
Rozpoznaję czasownik
Zapisuję czasownik w odpowiedniej formie
Prezentacja:CZASOWNIK
Zadanie podczas lekcji:
Pisemnie w zeszycie wykonam ćwiczenie 1, 2 i 6 z
prezentacji. Odpowiedzi zapiszę czytelnie i estetycznie.
..............................................................................................................
Temat: Aslan - dobry duch w lwiej skórze
Cel lekcji:
Wyjaśniam znaczenie związków frazeologicznych
Rozumiem znaczenie tematu lekcji
Nazywam cechy Aslana (słownik synonimów)
Zadanie podczas lekcji:
Opisz Aslana, którego spotkałeś podczas wędrówki po lesie.
Swój tekst podziel na wstęp (1-2 zdania), rozwinięcie (6-8 zdań) i zakończenie (1-2 zdania).
Każdą część zapisz od akapitu.
Pisz najpierw na brudno, korzystaj ze słowników, a następnie estetycznie przepisz do zeszytu.
Zadanie wyślij na czat do nauczyciela do 15 marca.
..............................................................................................................
Temat: Co to znaczy poświęcenie?
Cel lekcji:
Rozumiem, czym jest poświęcenie i bezinteresowność
Analizuję możliwe warianty w ratowaniu Edmunda
Zadanie w zeszycie:
Ułóż zdanie ze słowem BEZINTERESOWNOŚĆ.
Zdanie powinno być związane z treścią lektury.
..............................................................................................................
Temat: Dlaczego w Narnii nie było świąt Bożego Narodzenia?
Cele lekcji:
Potrafię wyciągać wnioski z zaistniałej sytuacji
Wyszukuję informacje potrzebne do sformułowania wniosków
Korzystam ze słownika synonimów
Zadanie:
Na podstawie fragmentu książki (Rozdział 10, str. 54 - 59) uzupełnij tabelę (4b wykonuje zadanie podczas lekcji w dniu 3.03, 4a w dniu 2.03)
Książka: "Lew, czarownica i stara szafa"
Prezenty , jakie otrzymali
bohaterowie od Świętego Mikołaja:
Bohater |
Prezent
od św. Mikołaja |
Uzasadnienie |
Piotr |
|
Ma ich
użyć, kiedy nadejdzie odpowiedni czas. |
Zuzanna |
|
|
Łucja |
|
|
Pan Bóbr |
|
|
Pani Bobrowa |
|
|
...............................................................................................................
Temat 39K: Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych
................................................................................................................
Temat: Na kolacji u państwa Bobrów
Cele lekcji:
Dokonuję streszczenia tekstu.
Przedstawiam rodzinę Bobrów z uwzględnieniem ich cech.
LINK: Na kolacji u państwa Bobrów
Zadanie
Wykonaj ćwiczenia "Na kolacji u państwa Bobrów" przesłane na platformę e-podreczniki
.................................................................................................................
Temat: Fantastyczny świat
przedstawiony w „Opowieściach z Narnii”
Cele lekcji:
Określam CZAMIEBOWY w świecie fantastycznym.
Wymieniam różne wątki w „Opowieściach z Narnii”
Prezentacja: "Opowieści z Narnii"
Zadanie podczas lekcji:
Narysuj w zeszycie notatkę graficzną, która będzie
obrazowała fantastyczny świat przedstawiony w „Opowieściach z Narnii”.
Skorzystaj z pomocy slajdu nr 7 w prezentacji. PAMIĘTAJ O WSZYSTKICH ELEMANTACH CZAMIEBOWY. Wykorzystaj całą stronę w
zeszycie.
..................................................................................................................
Temat: Świat przedstawiony w świecie rzeczywistym w „Opowieściach z Narnii”.
Cele lekcji:
Wiem, czym jest powieść
Określam CZAMIEBOWY w świecie rzeczywistym
PREZENTACJA: "Opowieści z Narnii"
Zadanie
Narysuj w zeszycie notatkę graficzną, która będzie obrazowała rzeczywisty świat przedstawiony w „Opowieściach z Narnii”. Skorzystaj z pomocy slajdu nr 6 w prezentacji. PAMIĘTAJ O WSZYSTKICH ELEMANTACH CZAMIEBOWY. Wykorzystaj całą stronę w zeszycie.
..................................................................................................................
Temat: Odkrywanie nowych światów
czeka na niezwykłych chwatów – zaproszenie na wyprawę w poszukiwaniu
alternatywnej krainy.
Alternatywna – inna możliwość, możliwość wyboru
Cele lekcji:
Buduję ciekawą wypowiedź
Zwracam uwagę na formę i treść swojej wypowiedzi
Prezentuję wypowiedź pisemną z poprzednich lekcji na
temat: „Mój świat wyobraźni”
Zadanie na lekcji (4a wykonuje w dniu 16.02,
W zeszycie napisz krótką wypowiedź (co najmniej 4 zdania) na temat:
Z którym bohaterem/bohaterką „Opowieści z Narnii”
chciałbym się zaprzyjaźnić i dlaczego?
W swojej wypowiedzi weź pod uwagę cechy charakteru,
usposobienie, zachowanie.
Zadania nie wysyłaj, będziemy je czytać podczas lekcji.
..................................................................................................................
Temat: Dzień Bezpiecznego Internetu
..................................................................................................................
Temat: Kraina języka.
Formy czasów.
Cele lekcji:
Układam zdania, stosując różne formy
czasów
Rozróżniam czas teraźniejszy, przeszły
i przyszły
Porządkuję zdania biorąc pod uwagę
rodzaj czasownika
Tworzę formy rodzajów w czasie
przeszłym
Zmieniam formy czasowników w czasie
przyszłym, aby wskazywały na rodzaj
Lekcja z e-podreczników: Czas na czas
Zadanie:
Zaloguj się na platformę: e-podreczniki i wykonaj ćwiczenia udostępnione na platformie :
„Czas czasownika”
..................................................................................................................
Temat: Chciwemu i pół świata mało
Cele lekcji:
Przedstawiam motywy postępowania rybaka i jego żony
Uzupełniam plan wydarzeń
Wyjaśniam znaczenie tematu lekcji
Podaję morał wynikający z baśni
MORAŁ - pouczający wniosek, który można wyciągnąć z jakiegoś wydarzenia lub sytuacji.
PREZENTACJA: "Bajka o rybaku i rybce"
Zadanie 1
Uzupełnij i przepisz do zeszytu plan wydarzeń z 5 slajdu Prezentacji "Bajka o rybaku i rybce"
Zadanie 2
Wyjaśnij, dlaczego morze zmieniało się z każdym kolejnym życzeniem rybaka.
ZADAŃ NIE WYSYŁAMY DO NAUCZYCIELA, ALE WYKONUJEMY JE W ZESZYCIE.
ZADANIA BĘDZIEMY SPRAWDZAĆ PODCZAS LEKCJI W PONIEDZIAŁEK 8.02
Temat: Jakie pouczenie wynika z „Bajki o rybaku i rybce”?
Cele lekcji:
Zapoznaję się z treścią baśni
Zadaję pytania do tekstu i udzielam na
nie odpowiedzi
Aleksander Puszkin "Bajka o rybaku i rybce"
Zadanie:
Zapisz 6 pytań dotyczących wysłuchanego tekstu. Pod każdym pytaniem udziel na nie odpowiedzi. Pamiętaj o poprawnym zapisie - ortografia i interpunkcja. Odpowiedzi zapisuj pełnym zadniem.
Temat: Oto moja „brama” do
świata wyobraźni.
Cele lekcji:
Wyjaśniam znaczenia przenośni
Przedstawia swój sposób na przenoszenie
się w świat wyobraźni
Przedstawiam swoje
wyobrażenie baśniowego świata w dowolnej technice plastycznej
Zadanie:
W zeszycie zaprojektuj swoją „bramę”
do świata wyobraźni.
W 3-4 zdaniach przedstaw świat, do którego prowadzi. Zdania zapisz w zeszycie.
Temat:
Redaguję plan wydarzeń
Cel:
Znam zasady
pisania planu wydarzeń.
Redaguję plan
wydarzeń na podstawie fragmentu książki pt. „Mikołajek”
Zapamiętaj:
Plan wydarzeń zapisujemy w punktach.
Wydarzenia zapisujemy chronologicznie.
Stosujemy jedną formę zapisu:
a.
zdania (musi być czasownik w formie osobowej),
np. Chłopcy umawiają się na mecz.
lub
b.
rzeczowniki nazywające czynności:
Zbiórka na meczu.
Zadanie na lekcji
Na podstawie fragmentu „Kredki” w zeszycie zapiszę
plan ramowy wydarzeń. Zastosuję wszystkie zasady pisania planu. Plan powinien mieć co najmniej 6 punktów. Zdjęcie zadania
wyślę na Teams do nauczyciela.
Temat: Świat przedstawiony - CZAMIEBOWY
Cele lekcji:
Wymieniam elementy świata
przedstawionego utworu
Określam czas i miejsce wydarzeń
Wymieniam bohaterów
Zadanie:
Na podstawie
fragmentu pt. „Futbol” z książki pt. „Mikołajek” uzupełnię tabelę. Zadanie
wykonam w zeszycie.
ŚWIAT PRZEDSTAWIONY:
CZAS AKCJI |
MIEJSCE AKCJI |
BOHATEROWIE |
WYDARZENIA |
|
|
|
|
Temat: Opisujemy krajobraz - ćwiczenia
Cele lekcji:
– koloruję pola
z przymiotnikami opisującymi
– oznaczam w podanym
opisie: wstęp, rozwinięcie i zakończenie
– rysuję na schemacie
elementy krajobrazu wymienione w opisie
– zaznaczam w podanym
opisie przymiotniki opisujące i oceniające oraz zwroty przybliżające
wygląd elementów krajobrazu i wyrazy określające stosunki przestrzenne
– przeredagowuję opis tak,
by opisywał ten sam widok podczas innej pory roku
Zadanie:
Zeszyt
ćwiczeń, str. 17-19, ćwiczenie 29, 30, 32, 33, 34
...................................................................................................................
Temat: Wschód słońca nad
Soplicowem słowem malowany.
Cele:
Poznaję środek stylistyczny – epitet
Wyszukuję epitety w tekście literackim
Poznaję fragmenty epopei Adama Mickiewicza pt. „Pan Tadeusz”
Epitet - środek stylistyczny stosowany w poezji, słowo, stanowiące określenie rzeczownika. Epitetem najczęściej bywa przymiotnik - jaki? piękny kwiat (może nim też być inny rzeczownik np. skrawek nieba ).
Obrazy słowem malowane:"Pan Tadeusz"
ZADANIE:
W zeszycie wypisz 10 dowolnych rzeczowników, do każdego
dopisz epitet. Pamiętaj, że epitet najczęściej występuje w formie
przymiotnika.
np.
piórnik – kolorowy
stół – drewniany
mama – najpiękniejsza
ZAPISZ SWOJE PRZYKŁADY!
.......................................................
Temat: Co jest tematem
wiersza Jerzego Ficowskiego, O ptakach i ojczyźnie?
[podręcznik: s. 105–106]
Cele lekcji:
Słucham tekstu czytanego przez
nauczyciela
Czytam głośno (wyraźnie
i wyraziście)
Określam tematykę wiersza
Odpowiadam na pytania dotyczące tekstu
wiersza
Przekładam test wiersza na rysunek
Zadanie:
Przeczytaj uważnie
wiersz. Wybierz fragment i przedstaw go w formie ilustracji. Nadaj tytuł
swojemu rysunkowi. Zdjęcie pracy wyślij nauczycielowi do 17.12.2020r.
..................................................................................
Temat: Wszyscy wszystkim ślą
życzenia.
Cele
lekcji:
Potrafię ułożyć i
zapisać życzenia
Umiem zaadresować
kartkę z życzeniami
Wymieniam zasady
obowiązujące przy pisaniu życzeń
Projektuję kartkę
z życzeniami na platformie Canva
Zadanie:
1.Zastanów się i
odpowiedz:
W jaki sposób
składać życzenia? Dlaczego? Czy warto pisać życzenia w formie kartki pocztowej,
może wystarczy sms ? Dlaczego?
2. Przypomnij
sobie zasady adresowania kartki pocztowej/listu
3. Zaprojektuj
kartkę z życzeniami na stronie:
...............................................................................................................
Temat: Odmiana czasownika – ćwiczenia
Cel:
Wykorzystuję wiedzę o
czasowniku w praktyce.
Zadanie:
Wykonaj ćwiczenia w
zeszycie ćwiczeń – str. 98 – 101, ćw. 58, 59, 62, 64, 66, 67
.................................................................................................................................................
Temat: Odmiana czasownika
Cele lekcji:
Rozróżniam czas teraźniejszy, przeszły
i przyszły
Porządkuję zdania, biorąc pod uwagę rodzaj
czasownika
Tworzę formy rodzajów w czasie
przeszłym
Zmieniam formy czasowników w czasie
przyszłym, aby wskazywały na rodzaj
PREZENTACJA: CZASOWNIK
Zadanie:
1.
Zapamiętaj rodzaje czasownika
w liczbie pojedynczej i mnogiej:
W liczbie pojedynczej
występują trzy rodzaje czasownika:
- Rodzaj męski (r.m.),
np. on spał,
- Rodzaj żeński (r.ż.), np. ona spała,
- Rodzaj nijaki (r.n.), np. ono spało.
W liczbie mnogiej
czasownik odmienia się przez dwa rodzaje:
- Rodzaj męskoosobowy (r.m.-os.), np. oni tańczyli,
- Rodzaj niemęskoosobowy (r.nm. -os.), np. one tańczyły.
2.Wykonaj ćwiczenia interaktywne:
.................................................................................................................................................
Temat: Kraina języka –
czasownik
Cele lekcji:
Znam pytania, na jakie odpowiada
czasownik – co robi? co się z nim dzieje? w jakim
jest stanie?
Rozumiem znaczenie czasownika
Pytam właściwie o czasowniki
Odróżniam czasowniki oznaczające
czynności od czasowników oznaczających stany
Zadanie:
Wykonaj ćwiczenia udostępnione na portalu https://epodreczniki.pl/
..................................................................................................................................................
Temat 20K: Opisujemy przedmioty
Cel lekcji:
Do wybranego rzeczownika dobieram przymiotniki
.................................................................................................................................................
Temat: Jak zapisać dialog?
Cele lekcji:
Wiem, czym jest dialog
Znam zasady obowiązujące przy zapisie
dialogu
Uzupełniam dialogi brakującymi znakami
interpunkcyjnymi
Rozumiem, czym jest wypowiedź
wprowadzająca i wypowiedź objaśniająca
Uzupełniam dialog wypowiedziami
wprowadzającymi i wypowiedziami objaśniającymi
ZASADY ZAPISU: DIALOG
Zadanie:
Zeszyt ćwiczeń str. 10 –
11, ćw. 10, 11 i 12.
Zapisz w zeszycie
dialog, w którym przeprowadzisz krótką rozmowę z koleżanką/kolegą po powrocie do
szkoły. Zastosuj zasady zapisu dialogu. W dialogu użyj wypowiedzi wprowadzającej
i objaśniającej.
..................................................................................................................................................
Temat: Lapbookowe zagadki i niespodzianki.
Cele lekcji:
Rozwijam kompetencje kluczowe: kreatywność, innowacyjność.
Wykorzystuję wiedzę na temat lapbooka przy pracy z książką.
Zadanie:
Podczas lekcji przygotuj zagadkę, rebus lub grę dotyczącą wybranej przez Ciebie książki.
LUB
Narysuj wizerunek bohatera książki, wytnij go. Na osobnej "wklejce" wypisz jego cechy, upodobania, ciekawostki o nim.
..................................................................................................................................................
Temat: Poezja jest wokół nas -rymy
Cele lekcji:
Omawiam sytuację ukazaną w wierszu
„Obibok” (podręcznik – str.70)
Podaję przykłady zachowań, które można
określić mianem obijania się
Wypisuję synonimy wyrazu obibok
Rozumiem pojęcie rym
Wskazuję / wypisuję rymujące się wyrazy
Tworzę rymy do podanych wyrazów
Rym – jednakowe lub podobne brzmienie zakończeń wyrazów, czyli na
końcu wersów. Rym stosujemy na końcu wersów w wierszach, hasłach reklamowych.
Zadanie:
W ćwiczeniu RYMY wyszukaj i dopasuj rymujące się wyrazy, zapisz
je w zeszycie w następujący sposób:
Rymy
Płotek – kotek
mama – dama
Ćwiczenie: RYMY
..................................................................................................................................................
Temat: Kraina języka – przymiotnik
Cele lekcji:
1.Rozpoznaję przymiotnik jako odmienną
część mowy, która określa cechy ludzi, przedmiotów, zwierząt, roślin lub wyraża
ich ocenę, będącą odpowiedzią na pytania jaki?
jaka? jakie?
2.Uzupełniam tekst pasującymi
przymiotnikami
3. Rozróżniam / nazywam / określam
rodzaj przymiotnika (męski, żeński, nijaki, męskoosobowy
i niemęskoosobowy)
4. Dostosowuję rodzaj i liczbę przymiotnika
do rodzaju i liczby rzeczownika
5.Oceniam tekst pozbawiony
przymiotników
Zapamiętaj: W języku staropolskim wyraz „przymiot” oznaczał cechę, stąd nazwa części mowy – przymiotnik. Przymiotnik określa cechy rzeczownika.
LEKCJA: PRZYMIOTNIK
..................................................................................................................................................
Temat: Piszemy zaproszenie na podany temat.
Cele lekcji:
· Wykorzystuję w praktyce wiedzę na temat pisania zaproszenia.
Zadanie:
Jesteś organizatorem popołudnia czytelniczego w bibliotece szkolnej, podczas którego odbędzie się prezentacja książkowych lapbooków.
Na karcie pracy udostępnionej w zespole język polski/PRACE napisz zaproszenie dla uczniów szkoły lub dyrekcji szkoły. Nadaj własny tytuł temu wydarzeniu.
PAMIĘTAJ O ZASADZIE 5 PALCÓW.
...................................................................................................................................................
Temat : Realizujemy zadanie projektowe.
Zadanie:
Wykonam projekt zaproszenia na wystawę lapbooków - tylko projekt graficzny, bez treści zaproszenia.
...................................................................................................................................................
Temat: Jak napisać zaproszenie?
Cele lekcji:
· Zapamiętam
zasadę 5 palców
Analizuję zawartość zaproszenia
Uzupełniam zaproszenia o brakujące informacje
Piszę tekst zaproszenia
Projektuję i wykonuję blankiet zaproszenia
Zadanie:
Zapoznaj się z zasadą 5 palców i zapamiętaj ją.
Obejrzyj prezentację pt. „Zaproszenie” i wykonaj zadanie
na przedostatnim slajdzie w prezentacji.
Prezentacja: ZAPROSZENIE
...................................................................................................................................................
Temat: Mój pomysł na lapbook - realizacja pomysłów.
.........................................................................................................................................................
Temat: Lapbook jako narzędzie kreatywnej
pracy.
Cele lekcji:
Rozwijam kompetencje kluczowe: kreatywność, innowacyjność.
Poznaję zasady tworzenia
lapbooka.
Przygotowuję listę zadań.
Zadanie:
Obejrzę prezentację
dotyczącą wykonania lapbooka:
Przygotuję listę zadań i
materiałów potrzebnych do wykonania lapbooka. Listę zapiszę w tabeli. Klasa 4a wykonuje tabelę w poniedziałek, klasa 4b wykonuje tabelę we wtorek - podczas lekcji.
Potrzebne materiały |
Wyznaczone zadania |
|
|
.........................................................................................................................................................
Temat: E-podreczniki – poznajemy platformę
do nauki zdalnej.
Cele lekcji:
Rozwijam kompetencje kluczowe – informatyczne i
umiejętność uczenia się.
Zadanie:
Wykonam ćwiczenie udostępnione przez nauczyciela na
platformie e-podreczniki.
.........................................................................................................................................................
Temat: Cechy idealnego nauczyciela.
Cele lekcji:
Słucham tekstu czytanego przez
nauczyciela
Opowiadam o nieporozumieniu, jakie
zaszło na lekcji
Nazywam cechy bohaterów i przytaczam
fragmenty tekstu na poparcie podanych cech
Podaję cechy
idealnego nauczyciela
Zadanie:
Zastanów się, jakie cechy według Ciebie
powinien mieć idealny nauczyciel. W zeszycie narysuj i uzupełnij schemat, podając cechy nauczyciela, które uważasz za najważniejsze:
.........................................................................................................................................................
Temat: Odmiana przez
przypadki – przygotowanie do sprawdzianu.
Cele:
Wykorzystam wiedzę na
temat odmiany przez przypadki w praktyce.
Potrafię odmienić podany
rzeczownik przez przypadki.
Zadanie:
Wykonam zadanie na
karcie pracy udostępnionej w Zadania/Prace w zespole język polski.
..........................................................................................................................................................
Temat: Przypadki rzeczownika - ćwiczymy.
Cele lekcji:
Wykorzystuję w praktyce poznane informacje o rzeczowniku.
Znam nazwy i pytania przypadków oraz odmieniam rzeczownik przez przypadki.
Zadanie:
Praca z nauczycielem:
Zeszyt ćwiczeń, str. 94 - 97, ćw. 52, 53, 56, 57
Praca samodzielna:
Zeszyt ćwiczeń, str. 85 - 88, ćw. 32, 33, 34, 38, 40
...........................................................................................................................................................
Temat: Przypadki rzeczownika
Cele lekcji:
Znam nazwy i pytania przypadków oraz odmieniam
rzeczownik przez przypadki.;
ZADANIE:
1.Obejrzyj prezentację. Wykonaj zadania interaktywne, które
się w niej znajdują.
Link: Przypadki rzeczownika
2.Naucz się odmiany przez przypadki (do 10 listopada). Pomoże Ci grafika:
...........................................................................................................................................................
Temat: Rzeczownik
Cele lekcji
Znam pytania rzeczownika i wiem, co
nazywa.;
Potrafię rozpoznać rzeczownik w zdaniu.
Potrafię wymienić rzeczowniki wszystkich rodzajów.;
Wskazuję liczbę pojedynczą i mnogą rzeczowników.;
ZADANIE:
1.Przyjrzyj się grafice i zapamiętaj informacje o rzeczowniku
(kliknij, aby powiększyć):
2.W zeszycie zapisz temat lekcji i uzupełnij
tabelę:
Rzeczownik Kto? Co? |
Liczba |
Rodzaj |
kot
motyl
książka
radio
sukienki
uczniowie
chomiki
|
liczba pojedyncza |
męski |
Wykonaj ćwiczenia zamieszczone w poniższej
prezentacji:
Temat: Kartka z dziennika
Cele:
Rozumiem, czym jest dziennik.
Znam zasady pisania dziennika.
Potrafię napisać kartkę z dziennika na podstawie własnych przeżyć.
Dziennik – codzienne osobiste zapiski zawierające informacje o aktualnych wydarzeniach. Zapiski zawierają przemyślenia, emocje. Są uzupełniane datami.
ZADANIE (do wtorku, 3 listopada)
Napisz kartkę z dziennika, w której przedstawisz dwa dowolne dni z Twojego życia.
Każdy dzień przedstaw w 5-8 zdaniach.
W wykonaniu zadania pomoże Ci grafika i NACOBEZU.
Zadanie wykonaj w Teams- Zadania - karta pracy zostanie udostępniona podczas lekcji, wskazówki, jak ją wykonać i odesłać, otrzymasz od nauczyciela.
NACOBEZU – Kartka z dziennika
1. Zanotuję datę (dzień, miesiąc, rok) np. Wtorek , 27 X 2020r.; Wtorek, 27 października 2020r.)
2. Piszę w 1. osobie.
3. Opowiadam o ważnych dla mnie wydarzeniach z tego dnia.
4. Napiszę o swoich odczuciach, emocjach, refleksjach.
5. Mogę pisać o swoich marzeniach, planach.
..................................................................................................................
Temat: W krainie ortografii - zasady pisowni "u" i "ó".
Cele lekcji:
Zapamiętam zasady pisowni "u" i "ó".
Stosuję poznane zasady w praktyce.
Zadanie:
Obejrzyj prezentację i zapamiętaj zasady pisowni "u" i "ó". Poznane zasady wykorzystaj, wykonując ćwiczenia interaktywne zamieszczone na ostatniej stronie prezentacji.
Aby wejść do prezentacji, kliknij w poniższy tytuł:
..................................................................................................................
Temat: Zapisujemy puentę poznanego utworu poetyckiego (na podstawie wiersza Jana Twardowskiego "W klasie").
Cel:
Wyszukuję puentę w wierszu Jana Twardowskiego "W klasie" i wyjaśniam ją.
Zadanie:
Zapisz w zeszycie puentę wiersza i wyjaśnij jej znaczenie. Pamiętaj, że puenta to podsumowanie, więc znajduje się na końcu utworu.
..................................................................................................................
Temat: Jak to bywa w klasie? O uczniach z przymrużeniem oka.
Cele lekcji:
• rozumiem tekst poetycki (tekst wiersza) Jana
Twardowskiego „W klasie”
• oceniam zachowania bohaterów wiersza
• wyjaśniam puentę (podsumowanie wiersza)
·
tworzę
przekład intersemiotyczny – tekst na rysunek
Do lekcji
przygotuj zeszyt i podręcznik.
Prezentacja: Jan Twardowski "W klasie"
..................................................................................................................
Temat 3K: W krainie ortografii - zasady pisowni "u" i "ó".
Cele lekcji:
Zapamiętam zasady pisowni "u" i "ó".
Stosuję poznane zasady w praktyce.
Zadanie:
Obejrzyj prezentację i zapamiętaj zasady pisowni "u" i "ó". Poznane zasady wykorzystaj, wykonując ćwiczenia interaktywne zamieszczone na ostatniej stronie prezentacji.
Aby wejść do prezentacji, kliknij w poniższy tytuł:
..................................................................................................................