Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych
.............................................................................................................................................................
.....................................................................................................
Światowy Dzień Osób Z Zespołem Downa
.............................................................................................................
Polecenie:
Napiszę list do dowolnej
osoby, w którym przedstawię, jak spędzam czas, gdy szkoła jest zamknięta (w
rozwinięciu zastosuję słownictwo nazywające emocje).Wykorzystam NACOBEZU.
18.02.2022
Temat 13K: Przygotowanie do redagowania listu.
Cel:
Poznam zasady oceny listu.
Wykorzystam podane kryteria w praktyce.
NACOBEZU do listu:
Kryteria |
Liczba punktów |
Zgodność pracy z tematem |
1 |
Rozwinięcie tematu oraz słownictwo
nazywające emocje |
0-3 |
Obecność elementów
charakterystycznych dla listu [miejscowość, data, nagłówek, podpis] |
1 |
Odpowiedni układ graficzny
[właściwe rozmieszczenie charakterystycznych elementów, akapity, odstępy,
marginesy] |
1 |
Trójdzielność wypowiedzi z
zachowaniem właściwych proporcji [wstęp, rozwinięcie, zakończenie] |
1 |
Obecność zwrotów do adresata
zapisane w odpowiedni sposób |
1 |
Poprawność językowa dopuszczalne 2 błędy |
1 |
Poprawność ortograficzna dopuszczalne 2 błędy
(dopuszczalna większa ilość
błędów dla dyslektyków zgodnie z wytycznymi OKE) |
1 |
Poprawność interpunkcyjna dopuszczalne 3 błędy
(dopuszczalna większa ilość błędów
dla dyslektyków zgodnie z wytycznymi OKE) |
1 |
Estetyka zapisu |
1 |
17.02. 2022r.
Temat 12K: List z mojego pokoju – gromadzimy słownictwo.
Zadanie:
Zgromadź słownictwo do napisania listu do dowolnej osoby, w którym przedstawisz, jak spędzasz czas, gdy szkoła jest zamknięta (wykorzystaj słownictwo dotyczące emocji, czynności, zainteresowań itp.)
Mój list napiszę do ......................
Czynności |
Zainteresowania |
Emocje |
Dodatkowe informacje |
|
|
|
|
..............................................................................................
16.02. 2022r.
Nazwa
przypadka |
Pytanie i
zdanie pomocnicze |
Odmiana |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...............................................................
4.02.2022
Temat 9K:Za co możemy być wdzięczni?
Cele lekcji:
Analizuję tekst piosenki i tekst literacki.
Wypowiadam się na zadany temat.
Wskazuję na wartość wzajemnych relacji.
.............................................................................
3.02.2022
Temat 8K:Liczebnik - ćwiczenia
Cele lekcji:
Utrwalam wiadomości dotyczące liczebnika.
Prezentacja: Liczebnik
...........................................................................................
2.02.2022
Temat 7K: Duma z bycia Polakiem.
Cele lekcji:
Tworzę wypowiedzi poprawne pod względem językowym i ortograficznym.
Wypowiadam się pisemnie na zadany temat.
Analizuję treść komiksu i odnoszę ją do cech charakteru bohaterów.
Szanuję bohaterów walczących o wolną Polskę.
Antek Srebrny "Obrona Grodna"
Zadanie:
Obejrzyj film i w zeszycie odpowiedz na pytania. Odpowiedzi zapisuj pełnymi zdaniami, unikaj powtórzeń i zwracaj uwagę na błędy ortograficzne.
Pytania:
1. Co wydarzyło się 1 września 1939 roku i do walki z jakim wrogiem przygotowywali się chłopcy?
2. Jak zmieniła się sytuacja z chwilą podstępnej agresji Związku Sowieckiego na Polskę 17 września 1939r?
3. Wyjaśnij wyrażenie "cios w plecy" i uzasadnij jego związek z treścią komiksu.
...........................................................................................
1.02.2022
Temat 6K: Licz się z liczebnikiem.
Wykonujemy materiał udostęoniony na platformie:
e-podreczniki pt. "Liczebnik1".
oraz
zeszyt ćwiczeń str. 133 - 136, ćw. 43 - 49
..................................................
31.01.2022
Temat 5K: Licz się z liczebnikiem.
Liczebników podboje: https://zpe.gov.pl/a/licz-sie-z-liczebnikami/D5mfWgQm4
...................................................................
5.01.2021
Temat 4K: Pisownia "nie" z różnymi częściami mowy.
LINK: Pisownia "nie" z różnymi częściami mowy
Zeszyt ćwiczeń: str.175 - 177, ćw. 1, 3, 5, 9
...................................................................
3.01.2021
Temat 3K: Podaję przepis.
LINK: Jak napisać przepis?
Zeszyt ćwiczeń str. 19 - 20, ćw. 32, 33, 34, 35
Ćwiczenie 35 wykonaj w zeszycie (sprawdzę po powrocie do szkoły).
...........................................................................
21.12.2021
Temat 2K: Szlacheckie obyczaje w "Panu Tadeuszu".
Prezentacja:
Szlacheckie obyczaje w "Panu Tadeuszu"
....
20.12.2021
Temat 1K: Reklama przeczytanej książki.
Cele lekcji:
1. Tworzę reklamę zgodnie z NACOBEZU
2. Wykorzystuję możliwości Canvy - link: CANVA
ZADANIE:
W Canvie wykonaj reklamę przeczytanej książki. Swój plakat pobierz, zapisz na pulpicie komputera i wyślij na czat do nauczyciela do 22 grudnia.
REKLAMA PRZECZYTANEJ KSIĄŻKI
Uczeń:
I. Tworzy reklamę
zgodnie z tematem. |
II. Eksponuje
(wskazuje na) walory, zalety, atrakcje. |
III. Używa środków
perswazji – dlaczego jest godna polecenia? ( co najmniej dwóch typów) |
IV. Wprowadza
tytuł przykuwający uwagę odbiorcy |
V. Posługuje się
graficznymi wyróżnieniami |
VI. Dba o
poprawność językową, pisząc wypowiedź zrozumiałą dla odbiorców
|
VII. Zachowuje
poprawność ortograficzną |
VIII. Przestrzega
norm interpunkcyjnych |
IX. Dba o układ
graficzny tekstu – różnorodność grafiki i czcionki |